Vincent en Elke op wereldreis 2009 - 2010

Nog iets meer dan vier maanden!!

Nog iets meer dan 4 maanden en dan is het zover!  27 augustus begint onze wereldreis!  Een reis waar we zolang mee bezig zijn geweest en waar we enorm naar uitkijken. We kunnen het bijna niet geloven dat we binnenkort  al onze lieve familie en vrienden op Schiphol uit staan te zwaaien.

Onze voorlopige route ziet er als volgt uit:

We zullen beginnen met de Trans Mongolie Express vanuit Sint Petersburg naar Beijing. Na een rondreis in China zullen we naar Tibet gaan, om vervolgens door te reizen naar Nepal. Vanuit Kathmandu vliegen we naar Bangkok voor een rondreis door Noord Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en eindigend in Zuid Thailand. Daar zullen we de kerstdagen doorbrengen. Oud & Nieuw gaan we als eerste in Sydney vieren. Na 7 dagen Sydney staat een Jucy Camper voor ons klaar die ons als het goed is via langs de oost kust van Australië naar Cairns gaat brengen. Via Darwin, Alice Springs en Adelaide reizen we naar Melbourne. Daarna staat het tropische eiland Tahiti op het programma waar we heerlijk gaan genieten van de bounty stranden. Via Paaseiland reizen we verder naar Zuid Amerika. Na een paar dagen Buenos Aires hopen we een 10 daagse expeditie naar Antartica te kunnen maken.  In Zuid Amerika staan verder, Argentinie, Chile, Peru, Bolivia, Equador en Brazilie op het programma.

De afgelopen tijd hebben we veel geregeld voor de reis. Zo hebben we al onze inentingen gehaald, zijn de vliegtickets, Trans Mongolië Express en de camper voor Australië geboekt.

We hebben een zogenaamd 'Global Explorer Ticket' bij Kilroy Travel geboekt. Met dit ticket mag je in totaal 34.000 vliegmijlen afleggen in maximaal 16 segmenten. Indien je een gedeelte over land reist, telt dit ook als segment. Het voordeel van dit ticket is dat je de data van de vluchten onbeperkt mag wijzigen. Ook het wijzigen van de route is mogelijk, alleen zijn hier kosten aan verbonden ($125).

In verband met de lage pond hebben we ervoor gekozen het ticket in Londen in te laten gaan, dit scheelde uiteindelijk 600 euro per ticket in vergelijking met Amsterdam. Het ticket van Amsterdam naar Londen hebben we apart bijgeboekt.

Hieronder het voorlopige vluchtschema:

17-2-201006:00 - 11:35Melbourne - AucklandQuantas Airways QF0025
17-2-201015:00 - 21:05 -1Auckland - Papeete (Tahiti)Quantas Airways QF3825
25-2-201012:30 - 11:05Papeete - PaaseilandLan Airlines S.A. LA 0834
2-3-201013:05 - 19:50Paaseiland - Santiago de ChileLan Airlines S.A. LA 0842
2-3-201021:05 - 00:15 +1Santiago de Chile - Buenos AiresLan Airlines S.A. LA 0481
6-3-201005:00 - 10:17Buenos Aires- UshuaiaLan Airlines S.A. LA 4440
31-7-2010Nog niet bekendRio de Janeiro - London HeathrowBritish Airways
1-8-2010Nog niet geboektLondon Heathrow - AmsterdamBMI

Wij zullen jullie, voordat we weggaan nog een aantal keren op de hoogte houden van onze vorderingen.

Liefs Vincent & Elke

Laurens

Mooie route! :) Dat wordt genieten!

Corinne

Klinkt helemaal geweldig! Ben erg benieuwd naar al jullie verhalen straks. X

Joost

Klinkt echt helemaal over de top, ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen.

hoi-yee

jee om jaloers te worden!

Ruth

Oehhhhhh met zoiets moois voor de boeg duurt 4 maanden nog wel erg lang denk ik ;-)
x

Cindy Morsink

Hoi Vincent en Elke,
Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben. Ga jullie zekers volgen via deze site.

Groetjes Cindy

Mieke Hidders

Hi Vincent en Elke,

Het lijkt mij allemaal heel geweldig. Ik ben er wel heel benieuwd naar en we zullen jullie echt goed gaan volgen via de website.

Groetjes Mieke

Noortje Kreijveld

Hallo Vincent en Elke!

Ik heb jullie site gevonden via wereldreis.startpagina.nl
Wat gaaf dat jullie een jaar op reis gaan! Dit is ook helemaal mijn droom die hopelijk nog ooit gaat uitkomen... Ik ga in ieder geval in oktober een maand naar Vietnam en Cambodja dus dat is in ieder geval al een mooi voortuitzicht. Ik ga jullie zeker volgen het komend jaar. Het aftellen is al begonnen... Heel veel plezier!

Groetjes Noortje.